امروزه باوجود پیشرفت تکنولوژی داشتن گوشی موبایل به یکی از ضروریات زندگی تبدیل شده است. شاید خیلی از ما نتوانیم یک روز را بدون گوشی سپری کنیم و خیلی از کارهایمان را با همین وسیله انجام دهیم. باوجود برندهای گوناگون و قیمت‌های مختلف، انتخاب یک گوشی مناسب برای هر فردی تقریبا سخت است.

در این مقاله قصد داریم چند نکته کاربردی برای انتخاب یک گوشی مناسب را به شما آموزش دهیم که با استفاده از آنها مطمئنا می‌توانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

۱. تعیین بودجه

شاید اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در خرید یک موبایل مناسب مدنظر داشته باشید تعیین مقدار مبلغی است که قصد دارید هزینه کنید. در حال حاضر برندهای زیادی در بازار موبایل دنیا فعالیت دارند و تقریبا برای هر مقدار بودجه‌ای نیز یک گوشی یافت می‌شود.

بنابراین شما باید قبل از فکر کردن به مدل‌های مختلف، اوضاع مالی خود را بسنجید و به نسبت آن تصمیم بگیرید.

۲. هدف شما از خرید گوشی چیست؟

هدف شما از خرید گوشی چیست؟

اینکه شما قرار است با گوشی خود چه کارهایی را انجام دهید دومین نکته مهم در انتخاب یک گوشی موبایل مناسب است. بطور مثال اگر قرار است بیشتر بازی کنید بهتر است سراغ گوشی‌های مخصوص بازی یا به اصطلاح Gaming بروید. البته قیمت این مدل‌ها کمی بالاتر از بقیه است و نباید نکته اولی که توضیح دادیم را فراموش کنید.

اگر قرار است کارهای معمولی را با موبایل انجام دهید بهتر است سراغ مدل‌های پرچم دار نروید. زیرا خیلی از امکانات این گوشی‌ها که باعث بالا رفتن قیمت آنها نیز می‌شود برای شما کاربردی ندارد.

کاهش کمیسیون های همکاری در فروش دیجی کالا
پیشنهاد مطلب

۳.  انتخاب برند مناسب

همانطور که در ابتدای مقاله نیز بیان کردیم امروزه برندهای بسیار زیادی در بازار موبایل دنیا وجود دارند و برای هر سلیقه و بودجه‌ای محصول تولید می کنند. بنابراین شاید شما با دیدن این تنوع سردرگم شوید و نتوانید انتخاب مناسبی را انجام دهید.

بهتر است قبل از انتخاب یک برند کمی درمورد آن در اینترنت جستجو کنید و تجربیات دیگران را در استفاده از محصولات آنها مطالعه کنید. اینکار می‌تواند یک دید کلی را به شما در انتخاب مناسب برند گوشی بدهد. همچنین سعی کنید سراغ برندهای شناخته شده بروید تا اینکه برندی را انتخاب کنید که زیاد آشنایی با آن ندارید.

خرید گوشی با تخفیف ویژه

۴. قبل از خرید سری به سایت‌های اشتراک ویدئو بزنید

خیلی از ولاگرها (کسانیکه تولید محتوای ویدئویی می‌کنند) در زمینه بررسی مدل‌های مختلف گوشی در سراسر دنیا فعالیت دارند که می‌توانید با تماشای ویدئوهای آنها انتخاب مناسب‌تری را انجام دهید.

کاری که آنها می‌کنند این است که امکانات و نقاط ضعف و قوت گوشی‌های مختلف از برندهای گوناگون را بصورت دقیق بررسی می‌کنند و با این کار یک دید کلی را قبل از خرید به کاربران ارائه می‌کنند. برای تماشای این ویدیوها کافیست اسم گوشی مد نظرتان را در سایت‌های اشتراک ویدئو مانند آپارات یا یوتیوب جستجو کنید.

۵. بررسی خدمات پس از فروش

بررسی خدمات پس از فروش

نکته مهم دیگری که هنگام خرید گوشی موبایل باید مد نظر داشته باشید این است که خدمات پس از فروش آن را بررسی کنید. برای این کار موارد زیر را حتما بخاطر داشته باشید:

  • آیا ضمانت معتبر دارد
  • آیا در شهر شما نمایندگی دارند
  • آیا در صورت خرابی مرکز تعمیر آن در شهرتان وجود دارد
  • آیا گوشی مورد نظرتان تعمیر پذیری بالایی دارد مثلا قطعات آن در شهرتان پیدا می‌شود
درباره تجربه من
پیشنهاد مطلب

با بررسی موارد بالا تا حد زیادی می‌توانید انتخاب‌تان را نهایی کنید و با خیال راحت خرید کنید.

۶. مقایسه با دیگر رقبا

اگر ۵ نکته بالا را انجام دادید و به یک محصول مناسب رسیدید بهتر است در انتها آن را با رقبای دیگر موجود در بازار مقایسه کنید شاید مورد مناسب تری را نیاز پیدا کنید. سعی کنید از سایت‌های مقایسه محصول مانند دیجی کالا برای اینکار استفاده کنید تا بتوانید مشخصات کامل هر دو محصول را با یکدیگر مقایسه کنید و انتخاب بهتری را انجام دهید.

خرید گوشی با تخفیف ویژه

سخن پایانی

هدف ما در این مقاله ارائه نکاتی کاربردی برای یک خرید عالی گوشی موبایل بود تا بتوانید به تناسب بودجه‌ای که دارید بهترین مدل و برند را انتخاب کنید. البته که موارد زیادی را می توان در این مطلب جای داد اما خوب شاید خیلی از آنها تخصصی باشد و نیازمند داشتن دانش مناسب در این زمینه باشد.

اگر سوالی در این زمینه دارید حتما در قسمت نظرات از ما بپرسید تا شما را راهنمایی کنیم.

لطفا به این تجربه امتیاز دهید