زبان انگلیسی بوکیاتو: بسیاری از زبان آموزان زبان انگلیسی احساس می‌کنند که یادگیری لغت یکی از چالش‌انگیزترین بخش‌ها برای تسلط بر زبان انگلیسی است. در این مطلب از مجله بوکیاتو به شما ۷ کتاب بسیار عالی را برای یادگیری لغات زبان انگلیسی معرفی خواهیم کرد.


چرا افزایش دامنه واژگان انگلیسی ضروری است؟

دامنه واژگان یکی از مهم‌ترین بخش‌های یادگیری یک زبان جدید است. در بعضی موارد، داشتن یک دامنه واژگان بزرگ مهمتر از دانستن حتی قواعد گرامری صحیح آن زبان است. دامنه لغت گسترده به شما اجازه می‌دهد تا قابل فهم باشید و زمانی مهم است که شما در موقعیتی قرار دارید که به شدت نیاز به معرفی و توصیف خود دارید.

راهکارهای عالی برای افزایش قدرت واژگان زبان انگلیسی

امروزه یادگیری زبان انگلیسی با وجود ابزارهای مختلف بسیار هیجان انگیز بنظر می‌رسد. فلش کارت‌ها، کتاب، فیلم، صوت و بسیاری موارد دیگر که هر کدام به نحوی شما را در یادگیری این زبان یاری خواهند کرد. برای افزایش دامنه واژگان بهتر است به چند نکته زیر توجه کنید:
  • مفهوم و حوزه استفاده لغات را یاد بگیرید. هر لغتی را که یاد می‌گیرید حتما بدانید که باید در چه جاهایی از آن استفاده کنید.
  • بکار بردن لغات جدید. لغات جدیدی را که یاد می‌گیرید در مکالمات و نوشتن‌های خود استفاده کنید.
  • از لغات ساده شروع کنید. در ابتدا سعی کنید لغاتی را که در مکالمات و فعالیت‌های روزمره کاربرد دارند، یاد بگیرید.
  • دسته‌بندی شده یاد بگیرید. سعی کنید لغات موجود در یک دسته‌بندی را کنار هم یاد بگیرید. مثلا لغاتی که در زمان مراجعه به بیمارستان نیاز هستند یا لغاتی را که در رستوران رفتن کاربرد دارند.
  • متضادها را بعدا یاد بگیرید. در ابتدا سعی کنید لغات هم خانواده را در کنار هم یاد بگیرید و بعدا سراغ متضادها بروید. 

از آنجاکه منابع بسیار متنوع و مختلفی در بازار برای افزایش دامنه واژگان زبان انگلیسی موجود است، در ادامه این مقاله از مجله بوکیاتو ۷ کتاب بسیار کاربردی را به شما زبان آموزان عزیز معرفی خواهیم کرد. حتما با بوکیاتو همراه باشید.

۱. McGraw-Hill Education Essential ESL Dictionary

۱. McGraw-Hill Education Essential ESL Dictionary

نخستین کتاب از این لیست، کتاب McGraw-Hill Education Essential ESL Dictionary است که شامل ۹۰۰۰ واژه بسیار کاربردی زبان انگلیسی است. مزیت این فرهنگ لغت این است که به طور خاص برای یادگیرنده زبان انگلیسی ساخته شده است. این بدان معنی است که این کتاب به طریقی طراحی شده است که به راحتی قابل درک است، به طوری که هیچ چیز در ترجمه نمی شود. کتاب McGraw-Hill Education Essential ESL Dictionary کاملا برای زبان آموزانی که تازه شروع به یادگیری زبان کرده‌اند تالیف شده است و شما براحتی می‌توانید بصورت خودخوان دامنه لغات خود را تقویت کنید. همچنین در بخش‌هایی از کتاب قواعد گرامری زبان انگلیسی هم آموزش داده شده است. 
ویژگی‌های کتاب McGraw-Hill Education Essential ESL Dictionary

  • شامل بیش از ۹۰۰۰ لغت زبان آمریکایی و انگلیسی قابل فهم ساده
  • کادرهای آموزش گرامر و موارد استفاده لغت برای کمک به درک مفاهیم کلیدی 
  • خلاصه گرامری که نقش کلمات، اصطلاحات، ساختار جمله و موارد دیگر را برای شما برجسته می‌کند
  • دسته‌بندی لغات با موضوعات مختلف بهمراه تصویر – شامل گروه‌های موضوعی از کلمات از جمله حیوانات، طبیعت، الکترونیک، موسیقی، کلاس درس، و غیره که به شما کمک می‌کند تا لغات مرتبط را در کنار هم یاد بگیرید
  • راهنمای مکالمه که عبارات مهم را برای شرایط روزمره تعریف می‌کند، از قبیل ملاقات با افراد، درخواست راهنمایی، رفتن به خرید و موارد دیگر

برای دانلود رایگان فایل pdf کتاب McGraw-Hill Education Essential ESL Dictionary از فست زبان کلیک کنید.

۲. مجموعه English Vocabulary in Use

۲. مجموعه English Vocabulary in Use

 مجموعه English Vocabulary in Use، پرفروش‌ترین منابع انتشارات دانشگاه کمبریج است که به زبان آموزان در هر سطحی کمک می‌کند تا دامنه لغات خود را بخوبی تقویت کنند. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این مجموعه این است که زبان آموزان می‌توانند لغات را بصورت انگلیسی به انگلیسی یاد بگیرند تا آمادگی خود برای آزمون‌هایی مانند آیلتس یا TOEFL را بالا ببرند. مجموعه کتاب‌های English Vocabulary in Use شامل موارد زیر است:

کتاب Basic Vocabulary in Use از این مجموعه، ۱۲۰۰ واژه مهم انگلیسی را آموزش می‌دهد و برای مبتدیان مناسب است. دیگر کتاب‌های این مجموعه هزاران واژه را به طور منحصر به فرد در سطوح مختلف با اصطلاحات فنی و خاص به شما آموزش می‌دهد.


۳. دیکشنری تصویری آکسفورد

۳. دیکشنری تصویری آکسفورد

اگر شما علاقه‌مند به یادگیری تصویری هستید، واقعا می‌توانید از Oxford Picture Dictionary بعنوان یک فرهنگ لغت تصویری منحصربفرد با تصاویر زیبا برای بخاطر سپاری واژگان استفاده کنید. کتاب Oxford Picture Dictionary مناسب اینکار است و شامل بخش واژگان هدف، سوالات قبل از خواندن و داستان‌هایی برای کمک به درک بیشتر شما از مفهوم یک لغت.

برای مشاهده فایل pdf کتاب Oxford Picture Dictionary کلیک کنید.

۴. کتاب ۵۰۴ واژه ضروری

۴. کتاب ۵۰۴ واژه ضروری

این کتاب واژگان برای افرادی مناسب است که می خواهند زبان انگلیسی را برای مدت کوتاهی یاد بگیرند یا اینکه قبل از یادگیری حرفه‌ای پایه خود را تقویت کنند. همانطور که از نام آن پیداست، بیش از ۵۰۰ واژه مهم و پرکاربرد در زبان انگلیسی را پوشش می‌دهد.
کتاب ۵۰۴ واژه همچنین برای دانش آموزانی که برای آزمون‌های انگلیسی آماده می‌شوند، بسیار عالی است و با ویژگی‌هایی که دارد یادگیری لغات را سریع و بدون دردسر می‌کند. در این کتاب جملات نمونه ساده‌ای برای درک بهتر لغات اصلی در کنار تمرین و متون انگلیسی آورده شده است. زبان این کتاب انگلیسی است.

برای دانلود فایل pdf کتاب ۵۰۴ واژه از فست زبان کلیک کنید.


۵. کتاب Fast 504

۵. کتاب Fast 504

همانطور که از نام کتاب مشخص است شما لغات کتاب ۵۰۴ واژه را بصورت سریع یاد می‌گیرید. در Fast 504 شما تمامی لغات کتاب ۵۰۴ را در کنار مثال و متون آن یاد می‌گیرید با این تفاوت که در این کتاب تمرین‌ها حذف شده‌اند و شما با حجم کمتری مواجه هستید. همچنین تمامی لغات کتاب ترجمه کاربردی و روان فارسی دارند.

برای دانلود کتاب Fast 504 استاد مهرداد زنگیه‌وندی کلیک کنید.

خرید محصولات آموزش زبان از دیجی کالا


۶. کتاب NTC Vocabulary Builders

۶. کتاب NTC Vocabulary Builders

یکی دیگر از کتاب های کاربردی واژگان انتشارات McGraw-Hill «کتاب NTC Vocabulary Builders» است. این کتاب برای زبان آموزان سطح پیشرفته طراحی شده است که به واژگان انگلیسی در سطح حرفه‌ای نیاز دارند. این کتاب برای کسانی مناسب است که قصد تجارت دارند و یا کسانی که می خواهند در محیط کار خود به زبان انگلیسی صحبت کنند.
«کتاب آبی» نسخه پیشرفته است و برای زبان آموزان متوسط به بالا یا upper-intermediate ​​و پیشرفته advanced مناسب است. همچنین «کتاب سبز» برای مبتدیان بالا و «کتاب قرمز» برای زبان آموزان متوسط طراحی شده است. هر سه سطح در مقایسه با سایر کتاب ها در این زمینه کاملا چالش برانگیز هستند، به همین دلیل استفاده از مجموعه NTC Vocabulary Builders فقط برای زبان آموزان جدی که برای شرکت در یک آزمون آماده می شوند و یا نیاز به یادگیری زبان انگلیسی در سطح حرفه‌ای دارند، توصیه می شود.

 

یادگیری زبان انگلیسی با دیدن فیلم زبان اصلی
پیشنهاد مطلب

۶. کتاب Word Power Made Easy

Word Power Made Easy

آیا می خواهید یک راه سرگرم کننده برای یادگیری ۱۰۰۰ واژه پرکاربرد در زبان انگلیسی پیدا کنید؟ کتاب «Word Power Made Easy» کاملا برای شما مناسب است! بازی ها و فعالیت های مختلفی که در این کتاب طراحی شده است به شما کمک می کند تا در یک روش لذت بخش این لغات را یاد بگیرید.
واژگان دارای توضیحات کافی هستند و کاربرد آنها در متن آورده شده است، بنابراین شما می توانید ایده خوبی از نحوه استفاده درست از این کلمات در گفتگو و نوشتن بدست آورید. علاوه بر این، این کتاب با راهنمایی های ارزشمند در مورد چگونگی به حداکثر رساندن عادت های مطالعه شما و یادگیری لغات بیشتر برای زمان کم طراحی شده است!

برای دانلود رایگان کتاب Word Power Made Easy از فست زبان کلیک کنید.


۷. کتاب ESSENTIAL Word for the TOEFL

۷. کتاب ESSENTIAL Word for the TOEFL

انتشارات بارونز یکی از قدیمی‌ترین و مطرح‌ترین انتشارات‌هایی است که در زمینه ارائه تست برای آزمون های استاندارد فعالیت دارد. کتاب واژگان ضروری تافل با عنوان Essential Word for the TOEFL از این مجموعه کتاب‌ها می‌باشد که در کسب نمرات بالاتر در آزمون تافل به زبان‌آموزان کمک خواهد نمود. این کتاب ۵۰۰ واژه پرکاربرد و ضروری آزمون تافل را در قالب متون و تمرین ارائه می‌نماید که سبب یادگیری بهتر و ماندگاری بیشتر لغات در ذهن زبان‌آموزان خواهد شد.
کتاب حاضر شامل ۳۰ درس می باشد که در قالب ۳۰ موضوع مختلف ارائه گردیده است. پاسخ تمامی تمارین در پایان کتاب ارائه گردیده است و به همین جهت این کتاب می‌تواند برای مطالعه خودآموز واژگان تافل نیز مورد استفاده قرار گیرد.

برای دانلود رایگان کتاب لغات ضروری تافل از fastzaban کلیک کنید.

توصیه پایانی

بهترین راه برای افزایش دامنه واژگان زبان انگلیسی این است که درگیر آن شوید. از سایت هایی مانند یوتیوب برای تماشای کلیپ های ویدئویی انگلیسی و گوش دادن به موسیقی انگلیسی استفاده کنید. اگر تازه شروع کرده اید، سعی کنید مقالات ساده موجود در ویکی‌پدیا انگلیسی بخوانید.
منبع: fluentu, fastzabanfind-files

خرید کتاب‌های آموزش آزمون آیلتس IELTS از فروشگاه دیجی کالا با تخفیف ویژه

[adinserter name=”in post”]
بهترین کتاب لغت زبان برای کنکور ۹۸
پیشنهاد مطلب
لطفا به این تجربه امتیاز دهید