بررسی کتاب: کتاب های ماجراهای من و درسام چند سالی میشه که وارد بازار شدند. این مجموعه که توسط انتشارات خیلی سبز منتشر می شود این روزها علاقه مندان خیلی زیادی را در بین دانش آموزان مقاطع مختلف بدست آورده است. در این مطلب از بوکیاتو به بررسی کتاب ریاضی دهم مجموعه من و درسام انتشارات خیلی سبز می پردازیم.


توجه: لطفا اگه تجربه شخصی از خوندن این کتاب و یا کتاب های دیگه این مجموعه دارید حتما در قسمت نظرات بیان کنید تا به این مطلب اضافه کنیم.

کتاب ریاضی دهم سری ماجراهای من و درسام با زبانی ساده به بیان مطالب کتاب درسی پرداخته است. هر فصل این کتاب دارای درس‌نامه‌ای مفهومی و ساده است که تعریف‌ها و رابطه‌های کتاب درسی را بیان می‌کند. همچنین دانش‌آموز می‌تواند با پاسخ دادن به تمرین‌های کتاب، میزان تسلط خود بر درس را نیز محک بزند.
در این کتاب آزمون‌های نیم‌سال اول و نیم‌سال دوم به همراه پاسخنامه‌ تشریحی ارائه شده است. علاوه بر این مولف در انتهای کتاب به خلاصه‌بندی فصل‌ها از جمله مجموعه الگو و دنباله، مثلثات، توان‌های گویا و عبارت‌های جبری، معادلات و نامعادلات تابع، شمارش و بدون شمارش، آمار و احتمال پرداخته است. این کتاب توسط مصطفی دیداری در ۲۴۴ صفحه تألیف شده و انتشارات خیلی سبز آن را به چاپ رسانده است.

بررسی کتاب ریاضی یازدهم تجربی سیر تا پیاز - ۳۵ درصد تخفیف دیجی کالا
پیشنهاد مطلب

در ادامه مقدمه کتاب رو که آقای دیداری نوشتند با هم می خونیم:

بچه ها سلام! ورودتون رو به دبیرستان تبریک میگم. می بینم که همه تون آماده اید. به نظرم ریاضی امسال مهم ترین ریاضی دوران تحصیلیتونه. می دونم الان می گید همه دبیرا اولش همینو میگن ولی اگه ادامه مقدمه رو بخونین، شما هم با من موافق میشید. ریاضی امسالتون هفت تا فصل داره. اول برای بچه های ریاضی بگم:
فصل اول ادامه مباحث مجموعه است. در فصل های بعدی هم کمی به اون نیاز دارید. با دنباله ها هم آشنا می شید. به خصوص دنباله خطی، حسابی و هندسی که اهمیت زیادی دارن.
فصل دوم بای بسم الله مثلثات هستش. ادامه اون رو هم سال بعد می خونید، پس پایه برای سال بعده و رد پاش تو خیلی از جاهای دیگه دیده میشه.
فصل سوم اولیش تا حدودی براتون آشناست. همون ریشه گیری و قواعد اونه. البته آخرای فصل، چیز های مهم و جدیدی براتون داره.
فصل چهارم به نظرم از مهم ترین فصل های کتابتونه. تو خیلی از مسئله ها مجبورید معادله حل کنید به خصوص توی حسابان!
حسابان ۲ و کنکور هم که جای خود داره.
فصل پنجم راجع به تابع صحبت میکنه. الفبای تابع رو یاد بگیرید، ادامه ی اون رو هم باز دوباره تو حسابان می خونید.
تو فصل ششم باید بشمرین، البته بدون انگشت! از این فصل به سادگی عبور نکنید. اگر مطالب اون رو خوب بفهمید، کارتون تو فصل احتمال خیلی ساده می شه. این درس هم پایه برای درس آمار و احتمال سال بعدتونه.
اما فصل هفتم احتمال، یه کمی هم آخرش آمار داره که آسونه، البته به شرطی که فصل ۶ رو خوب فهمیده باشین. برای بچه های تجربی هم تقریبا همینه. ادامه مباحث مثلثات، تابع و احتمال رو توی سال های بعد می خونید و بقیه مطالب رو هم به عنوان پایه نیاز دارید. دیدید حالا!
ریاضی سال های بعدتون وابستگی زیادی به این کتاب داره. چند تا توصیه می کنم برای این که از این کتاب بهتر استفاده کنین:

۱) درس نامه ها تو قالب پله ها طبقه بندی شدن. حتماً پله پله ها رو یکی یکی بالا برین و دوتا یکی نپرین.
۲) بعد از پله ها، مثال و جواب داریم. حتماً اون ها رو بخونین و دوباره خودتون حل کنید.
۳) حالا کار اصلی شما شروع میشه. قلم به دست بگیرین! تا شروع به حل مسئله نکنین، متوجه اشتباهتون نمیشین. کسی با نگاه به مسابقات المپیک، قهرمان نمیشه، بنابراین برید وسط گود! بچه ها خودتون رو عادت به مسئله حل کردن بدین. توانایی حل مسئله و سرعت عمل شما ( که تو کنکور بسیار مهمه) امسال باید درست بشه. سال های بعد وقت نمی کنین.
۴) اگر به هر دلیلی نتونستین مسئله ای رو حل کنین، نگران نباشین، چون پاسخ های تشریحی برای همین نوشته شده.
دیدن پاسخ تشریحی و یاد گرفتن راه حل های هیچ اشکالی نداره البته به دو شرط:
اول این که درس نامه ها رو کامل خونده باشین. دوم این که تلاش خودتون رو برای حل اون سوال، انجام داده باشین.
۵) امیدوارم همه تون با مطالعه ی این کتاب عاشق ریاضی بشید.
۶) سلام برسونین.

اینم بخشی از کتاب که میتنوید مطالعه کنید:
دانلود نمونه کتاب ریاضی دهم تجربی ماجراهای من و درسام

برای خرید این کتاب و سایر کتاب هایی که نیاز دارید از بازارچه کتاب بوکیاتو کلیک کنید.

خوب به پایان مطلب معرفی کتاب ماجراهای من و درسام ریاضی دهم در مجله بوکیاتو رسیدیم. منتظر نظرات شما هستیم.

[adinserter name=”adment-468″]
لطفا به این تجربه امتیاز دهید