همانطور که همه شما داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اطلاع دارید، دفترچه سوالات آزمون شامل ۳۰ سوال درس زبان انگلیسی عمومی است. در این مطلب از مجله بوکیاتو قصد داریم شما را با چارچوب کلی سوالات درس زبان عمومی آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت آشنا کنیم و بهترین منابع حال حاضر برای کسب بهترین نتیجه در درس زبان عمومی ارشد بهداشت را معرفی و بررسی کنیم.


تعداد سوالات زبان عمومی آزمون ارشد وزارت بهداشت

تعداد سوالات درس زبان عمومی آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۴۰ سوال می باشد. سوالات این بخش با ۲۰ سوال لغت آغاز می شود و سپس در ادامه بایستی به سوالات ۴ متن که هر کدام ۵ سوال دارند پاسخ دهید. البته گاهی اوقات این ترتیب بصورت ۱۵ سوال لغت و ۲۵ سوال درک مطلب می باشد.

سوالات لغت

سوالات لغت زبان عمومی ارشد بهداشت بیشتر پیرامون لغات پزشکی مانند fatal: کشنده، alleviate و soothe: تسکین دادن، آرام کردن و … می باشد. برای این بخش علاوه بر یادگیری لغات عمومی زبان انگلیسی برای درک سوالات نیاز به حفظ لغات سطح متوسط و مرتبط با پزشکی دارید. توجه کنید سوالات به هیچ عنوان از لغات تخصصی پزشکی مطرح نمی شود بلکه مرتبط با رشته پزشکی مانند لغاتی که در بالاتر بیان شد، است.

بررسی دقیق کتاب شیمی IQ گاج
پیشنهاد مطلب

منبع مناسب برای بخش لغات زبان ارشد وزارت بهداشت

بهترین منابع لغت زبان انگلیسی منتشر شده در حال حاضر کتاب هایی چون ۵۰۴ واژه، کتاب لغات ضروری تافل Essential Words for The TOEFL و کتاب ۱۱۰۰ واژه بارونز هستند.

اما مطالعه این ۳ کتاب واقعا وقت گیر است و شما در اصل نیازی هم به یادگیری تمامی لغات این منابع ندارید. چونکه خیلی از لغات یا تکراری و مترادف هستند و یا در حفظ آنها هیچ کمکی به شما در پاسخ به سوالات نمی کنند. این را هم در نظر داشته باشید لغات سوالات درس زبان عمومی ارشد خارج از این ۳ کتاب نیستند و به هیچ عنوان کتاب یا جزواتی که شامل لغات خارج از این منابع هستند را مطالعه نکنید.

منبع پیشنهادی برای لغت زبان عمومی ارشد وزارت بهداشت

منبع پیشنهادی برای لغت زبان عمومی ارشد وزارت بهداشت

منبع پیشنهادی برای لغت زبان عمومی ارشد وزارت بهداشت

این کتاب شامل ۲۲۰۰ لغت بسیار ضروری انگلیسی از چند ده منبع اصلی واژگان است که بصورت کاملا هوشمندانه گردآوری شده است. از جمله ویژگی های کتاب Fast Vocab MA-Ph.D می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شامل لغات کتاب‌های ۵۰۴، لغات ضروری تافل، ۱۱۰۰ واژه بارونز، کتاب Sharp Vocab، کتاب SAT، کتاب GRE و چند کتاب مرجع دیگر
  • بیش از ۲۲۰۰ جمله با ترجمه فارسی
  • بیش از ۲۲۰۰ لغت مهم کنکورهای ارشد و دکتری و آزمون‌های تافل و آیلتس
  • تلفظ IPA لغات به ‌همراه آموزش
  • خودآزمایی و تست‌های کنکورهای ارشد و دکتری ۹۵ تا ۹۹
  • حروف اضافه خاص هر لغت
  • نقش دستوری (Part of Speech) لغات
  • و …

 

برای دانلود فایل pdf نمونه کتاب کلیک کنید.

سوالات درک مطلب

بخش دوم سوالات زبان عمومی کارشناسی ارشد رشته های وزارت بهداشت، سوالات درک مطلب یا ریدینگ است. در این بخش معمولا ۴ یا ۵ ریدینگ با موضوعات مرتبط با زیست شناسی و پزشکی داده می شود و هر متن شامل ۵ سوال است. لغات متن ها معمولا عمومی هستند و بعضی اصطلاحات تخصصی نیز در آنها به کار برده می شود. ولی مترادف اصطلاحات یا کلمات حتما در متن ذکر می شود و اصلا نگران نباشید.

منابع سوالات درک مطلب

سامانه برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت sanjeshp.com منابع مختلفی را همچون Active Skills for Reading و Interaction: Reading یا کتاب English for the Students of Medicine (منبع خوبی برای تمرین و آماده شدن است) برای سوالات بخش درک مطلب معرفی کرده است اما خوب با زمان کمی که داوطلبان برای مطالعه درس زبان انگلیسی اختصاص می دهند به هیچ وجه نمی توانند همه این منابع را مطالعه کنند. در ضمن پاسخ به سوالات درک مطلب یا ریدینگ یکسری مهارت های خاص نیاز دارد که می توانید با یادگیری آنها براحتی به سوالات جواب دهید.

معرفی رشته پزشکی برای کنکور ۹۸
پیشنهاد مطلب

منبع پیشنهادی برای درک مطلب زبان عمومی ارشد

منبع پیشنهادی برای درک مطلب زبان عمومی ارشد

منبع پیشنهادی برای درک مطلب زبان عمومی ارشد

 

کتاب درک مطلب آزمون های ارشد و دکتری استاد مهرداد زنگیه وندی با حجمی بسیار مناسب و توضیح مهارت های پاسخگویی به سوالات ریدینگ براحتی شما را در کمترین زمان آماده می کند. کتاب Fast Reading ارشد – دکتری حدود ۷۰ صفحه توضیحات دارد و در آن شما همه مهارت های لازم برای پاسخ به سوالات را یاد می گیرید. در ادامه کتاب متون مختلفی از آزمون های زبان آورده شده که همه آنها پاسخ تشریحی با استفاده از نکات کتاب و همچنین ترجمه فارسی دارند. لغات سخت متن ها جدا شده‌اند و همراه با ترجمه در بخش پاسخ های تشریحی آورده شدند.
فست ریدینگ سوالات درک مطلب آزمون های ارشد و دکتری رشته های مختلف را از سال ۹۳ تا آخرین آزمون یعنی سال ۱۴۰۰ برای شما آماده کرده است.

برای دانلود رایگان یک فصل کتاب Fast Reading ارشد – دکتری کلیک کنید.

کلام آخر

درس زبان عمومی آزمون ارشد، یکی از مهمترین و تعیین کننده‌ترین دروس آزمون کارشناسی ارشد است. درصدهای بالا در این درس می تواند براحتی قبولی شما را تضمین کند و شما فقط صرفا با درصد دروس اختصاصی نمی توانید رتبه های خوب را کسب کنید. خیلی از داوطلبان آزمون ارشد، زبان عمومی را کنار می گذارند و این کار بسیار اشتباه است و شاید دلیل آنها نیز کمبود زمان باشد. اما منابعی که در بالا معرفی کردیم می تواند شما را در کمترین زمان ممکن برای درصدهای بالا آماده کند.

برای خرید این منابع کلیک کنید.

اگر پیشنهاد و نظری در مورد این مطلب داشتید حتما با ما در میان بگذارید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)